+31 6 29056176 anithe@websitezzp.nl

Je wil een nieuwe website?

“Ik ga mijn eigen bedrijf starten en daar hoort een mooie website bij.”

“Mijn bedrijf is gegroeid en krijgt een andere naam. Ik ben toe aan een nieuwe huisstijl met een bijpassende, nieuwe website.”

Een nieuwe website kan ik maken vanuit bestaande templates (type A), jouw eigen ontwerp (type B) of inclusief het bedenken van een nieuw design (type C).

Werkwijze

0. Intake (type C)

Voor onze eerste afspraak stuur ik een intakeformulier ter oriëntatie. Daarin vraag ik je de bezoekers van je website te omschrijven, wat je wilt uitstralen en bereiken met je website en welke stijl je aantrekkelijk vindt.
Heb je al een duidelijk plan en een gereed ontwerp, dan nemen we dat plan als uitgangspunt.

1. Brainstormsessie (type B en C)

Bij de eerste afspraak gaan we het intakeformulier of jouw eigen plan doornemen. De doelgroepen maken we nog specifieker door in de huid te kruipen van je klanten. Doelstellingen worden vertaald naar boodschappen, toptaken en acties. Ook laat ik je zien hoe je deze acties kunt uiten in elementen op je website, bijvoorbeeld tekstblokken, een contactformulier of een banner. Kijk hier welke elementen vallen onder het standaard nieuwbouw pakket. Ook kijken we of de door jou gekozen stijl past bij je bedrijfsverhaal. Aan het einde van deze sessie spreken we af wat er precies in versie 1.0 van je nieuwe website komt te staan.

2. Ontwerp (type C)

Op basis van de intake en brainstorm ga ik de home page en een standaard pagina ontwerpen. Je site zal er goed uitzien op computer, tablet en telefoon. Na verdere afstemming en verfijning komen we samen tot een akkoord over de stijl en lay-out (het ontwerp).

3. Domein en hosting (type A, B en C)

Voor het inrichten van je nieuwe site heb ik toegang nodig tot de server waar je website staat of zal staan. Als je nog geen domeinnaam (het adres van je website) hebt, dan ga je die nu aanvragen bij een webhoster (een bedrijf dat je site in de lucht houdt).

4. Inrichting (type A, B en C)

Nadat je teksten en beelden hebt aangeleverd, kan ik je website gaan bouwen en inrichten. Als het kan doe ik dat direct op jouw domein. Kan dat niet, dan maak ik een testomgeving. Desgewenst bouwen we samen, zodat je leert hoe je zelf nieuwe artikelen, pagina’s en projecten kunt aanmaken.

5. Feedbackronde (type A, B en C)

Nu mag je de pagina’s goed testen en mij feedback geven. Daarna ga ik de puntjes op de ï zetten.

6. Migratie (type A, B en C indien van toepassing)

Als de website op een testomgeving is gebouwd, schrijf ik een migratieplan; een stappenplan waarin staat hoe ik de inrichting van de testomgeving verhuis naar de live omgeving. Op een afgesproken datum verhuis ik de site van testomgeving naar live omgeving. Bij een vervangende site probeer ik de tijd dat je oude website uit de lucht is zoveel mogelijk te beperken. In deze fase richt ik ook je pagina’s zo in dat ze gevonden kunnen worden door Google. Aan jou de taak om je nieuwe site te gaan promoten!

7. Nazorg (type B en C)

Na livegang kun je me mailen voor vragen en kleine aanpassingen. Ik zorg voor documentatie van de gebouwde pagina’s en kerngegevens van je huisstijl. Grote veranderingen die van tevoren niet waren afgesproken vallen niet onder de nieuwbouw pakketprijs. Deze kan ik tegen het uurtarief van Aanpassingen voor je uitvoeren.

Ja, ik wil een mooiere website!

Elementen

Tekstblok

Een tekstblok is een tekst weergegeven in een al dan niet afgebakend blok op je pagina.

Beelden

Beelden kunnen foto’s, video, achtergronden en illustraties zijn om je website meer smoel te geven.

Contactformulier

Met een contactformulier kunnen klanten simpel en snel een vraag aan je stellen. Ze vullen tekst, naam en e-mailadres in en versturen het bericht met een druk op de knop.

Social media volgbuttons

Social media buttons zijn icoontjes met een link naar bijvoorbeeld je Twitter, Facebook of Linkedin profielpagina.

Menu’s

Met WordPress kun je verschillende menu’s aanmaken die op verschillende plekken op je website worden getoond. In een menu staan links naar pagina’s of gedeeltes van pagina’s. Je kunt bijvoorbeeld een hoofdmenu aanmaken met de belangrijkste pagina’s en een submenu in de voettekst die verwijst naar belangrijke categorieën blogartikelen.

Social media deelbuttons

Met social media deelbuttons kan een klant een bericht of pagina van jou delen met de wereld via het netwerk van de klant zelf.

Banner

Een banner is een brede strook die je kunt opvullen met foto, video en tekst. Vaak wordt de banner gebruikt voor de kernzin, slagzin of het motto van de organisatie.

Aanbevelingen

Aanbevelingen zijn quotes of stukjes tekst van een tevreden klant of zakenpartner. Succesverhalen geven jouw diensten of producten extra overtuigingskracht.

Inschrijfformulier

Een inschrijfformulier is hèt middel om nieuwe klanten binnen te halen. Hiermee kunnen bezoekers bijvoorbeeld zich inschrijven voor een cursus, een bestelling doen of een offerte aanvragen.

Plattegrond/Kaart

Een Google Maps kaart wordt vaak gebruikt bij contactgegevens of om de locaties aan te geven van winkel, cursusruimte en dergelijke.

Ik voeg regelmatig elementen toe aan deze lijst. Overleg met mij als je een optie wil die hier niet bij staat.