Selecteer een pagina

Website van een marketing bureau

Ontwerpproces

Voor dit project kreeg ik teksten, pagina structuur en stockbeelden aangeleverd. De klant gaf mij de vrije hand wat betreft design. En dat vind ik altijd heel fijn; dan kan ik mijn eigen ideeën uitproberen. Meestal gaat dat zo:

Al gauw borrelen beelden in me op. Dan ga ik tekenen, op papier. Daarna bouwen. En dan weer van voren af aan beginnen… Ja, want als je door blijft gaan met je eerste ontwerp en het is in beginsel al niet goed, dan wordt het nooit een topontwerp. Vandaar dat ik meestal drie of vier verschillende ontwerpen maak. Op papier en op scherm. Want papier is statisch, een webpagina is oneindig lang en er zijn bewegende onderdelen. Ook de kleuren kun je pas echt testen op scherm.

Op een gegeven moment weet ik welk ontwerp het beste past bij de inhoud en de huisstijl. Daar ga ik mee verder. Finetunen, puntjes op de i zetten.

Voor dit ontwerp heb ik ook advies gevraagd aan een communicatiedeskundige. Ik wilde zien of ik niet ‘vast’ zat in het ontwerp. Software ontwikkelaars testen hun werk immers ook niet zelf. Ik kreeg inderdaad goede tips voor verbetering.

 

Wil je ook zo'n mooie website?