Selecteer een pagina

Website van een wijnhandelaar

Voor De Wijnbrigade mocht ik een nieuwe website ontwerpen en bouwen. Tijdens het intake gesprek vertelde Eric Eimers het verhaal achter zijn bedrijf. Waarom hij deze tak gaat oprichten, wat hij gaat aanbieden en wie zijn klanten zullen zijn. We hebben een klant-profiel omschreven. Daardoor kreeg ik een goed beeld van de doelgroep die hij wil aanspreken en de boodschap die verteld moet worden.

Eerst heb ik het verhaal opgeknipt in onderdelen en die met kernwoorden in een overzichtspagina gezet. Hiermee had de tekstschrijver de basis voor zijn teksten. Daarna heb ik diverse voorbeeldpagina’s gemaakt om toe te groeien naar de mooiste lay-out en vormgeving. Ik had steeds de doelgroep, horeca-ondernemers, voor ogen. Zij moeten zich thuis voelen op deze website.

Voor beelden hebben we gekozen voor stock foto’s, omdat De Wijnbrigade nog geen eigen materiaal heeft. De website heeft een moderne uitstraling vanwege de semi-transparante lagen en parallax effecten. Uitendelijk heb ik de site helemaal gecontroleerd op responsiveness en her en der wat onderdelen aangepast, speciaal voor mobiele apparaten.