+31 6 29056176 anithe@websitezzp.nl

Als ik mijn klanten vraag waarom ze een WordPress website hebben of willen voor hun bedrijf, hoor ik meestal als belangrijkste reden dat potentiële klanten er de juiste informatie moeten kunnen vinden. Het gaat dan vooral om producten/diensten, portfolio en contactinformatie. Een website als digitale brochure. Zeker als je het grootste gedeelte van je nieuwe klanten vanuit je netwerk haalt, is dit een logische benadering.

Maar trek je potentiële klanten ook daadwerkelijk over de streep met alleen ‘informatie’? Heel cliché, maar ik denk dat je klanten toch echt grotendeels beslissen op gevoel. Dus gelukkig kan een website veel meer zijn dan een paar pagina’s tekst.

Ik zeg vaak tegen mijn klanten: als jouw website een boutique zou zijn in de binnenstad, hoe zou de etalage er dan uitzien? De sfeer van die etalage zou je op je home page terug moeten zien. En als je dan besluit naar binnen te gaan, de winkel in te stappen = door te klikken naar andere pagina’s (call-to-action), wat zie je dan? Bevalt de sfeer, voel je je er thuis? Als je je website als exclusieve boutique bekijkt, kun je misschien beter visualiseren hoe je je webpagina’s zou moeten inrichten.

 

BOUTIQUE

WEBSITE

Etalage met de mooiste spulletjes

Home page met de belangrijkste zaken (wie/wat/waarom)

Winkel met logische indeling, geordend, goede verlichting, gezellig of zakelijk, modern.

Een paar mooie voorwerpen.

Achterliggende pagina’s, goed te vinden, logisch ingedeeld, zelfde sfeer als de home page.

Een paar mooie, persoonlijke beelden.

Jij staat in je eigen boutique als gastheer/-vrouw om toelichting te geven.

Voor vragen kun je een contactformulier invullen, bellen, mailen…

Product kopen? Ga naar de kassa.

Bestelformulier of webshopje.